More News

Lost Ark of the Covenant Said Found in Zimbabwe Museum

Could the lost Ark of the Covenant, or what’s left of it, be sitting on a dusty museum shelf in Harare Zimbabwe? That is the claim of University of London professor and Indiana Jones wannabe Tudor Parfitt. But unlike the cavernous warehouse scene at the end of the Steven Spielberg epic where the Ark is seemingly lost once again, the professor says he knows precisely where the real thing is located.

It’s called the ngoma lungundu by its present day guardians, the Lemba tribe of Zimbabwe, who claim descent from the ancient priestly tribe of Levites who guarded the Old Testament Ark. The ngoma, they say came from the “great temple in Jerusalem.”

Parfitt has done DNA genetic studies of the Lemba priests which he says confirm their claim of Hebrew lineage from the time of the original Ark. Moreover, he has carbon-14 dated the wooden drum in the museum, which he says is all that remains of the original ark, and he says everything checks out. The original gold covering, it is suggested, was stolen by the Babylonians when the Israelites were taken into captivity and the relic disappeared from history. Parfitt’s theory contradicts the better known notion promoted by Graham Hancock that the Ark was taken to Ethio­pia. Many other hypotheses have also been advanced for the fate of what is arguably the most important religious arti­fact in history, involving such well-known guardians of secrets as the Knights Templars, the Rosicrucians, the Ma­sons, and others.

In his quest to find the Ark, Parfitt apparently experienced a series of adventures worthy of the Hollywood Indiana Jones. He was ambushed and shot in Africa, narrowly escaped Islamist outlaws in Yemen, and along the way, hung out with numerous holy men, charlatans and crooks. He has told his story in a new book from HarperCollins, The Lost Ark of the Covenant, Solving the 2,500-Year-Old Mystery of the Fabled Biblical Ark. You can get it from Atlantis Rising at 800-228-8381.

Cold Fusion Vindicated

If the late Dr. Eugene Mallove is anywhere close to Earth these days, he is, doubtless, pleased to hear that “cold fu­sion” is now getting the kind of validation for which he fought for so long but never lived to see. The late Atlantis Ris­ing columnist and editor of Infinite Energy Magazine (founded as the cold fusion debate began) knew all along, though, that it was just a matter of time.

In March the American Chemical Society, a leader in mainstream science’s peer review process announced to the world that researchers are now reporting “compelling new scientific evidence for the existence of low energy nuclear reactions (LENR),” the process once called “cold fusion.” The realization is dawning that cold fusion might provide the world a limitless and environmentally-clean energy source—something of which the immensely expensive, and so far futile, “hot” fusion dream of the establishment has not yet proved capable.

A newly released study from the U.S. Navy’s Space and Naval Warfare Systems Center (SPAWAR) in San Diego, CA now, for the first time, finds the production of “highly energetic neutrons” from a LENR device. Such neutrons are considered to be the sure sign of a nuclear fusion reaction, a prospect at which the mainstream has scoffed almost since day one of the debate which dawned after Drs. Stanley Pons and Martin Fleischman made their famous an­nouncement at the University of Utah in 1989.

In the Navy experiment, a special plastic, CR-39, was used to capture and track any neutrons emitted from their cold fusion experiment. After the experiment, a microscopic inspection of the plastic revealed telltale patterns of “triple tracks” made by neutrons smashing into the plastic.

Colonel Calls Air Force Roswell Report a Lie

When the Air Force in 1997 released Roswell Report: Case Closed, its debunking of the famed crash incident of 1947, it relied heavily on information provided by Lt. Col. Raymond Madson, project officer in charge of the military’s “crash test dummy” program known as “Project High Dive.” Madson’s program was cited as the definitive explanation for widely reported claims of small alien bodies said to be recovered after the crash. The representation was that wit­nesses had confused the dummies with creatures from another world. But now, Madson has come forward publicly to say that the Air Force study is “itself a lie.” Moreover, he believes aliens really did crash to Earth in the incident, and that the author of the Air Force report had no interest in uncovering what really happened, but “was on a mission.”

In an interview with on-line reporter Anthony Braglia (http://ufocon.blogspot.com/2009/04/af-roswell-study­contributor-admits-it.html), Madson argued that the dummies used in his project could never be mistaken for aliens. Nevertheless, Madson says that Captain James McAndrew, the report’s author, ignored the fact that the six-foot dum­mies were too large and were not used until years after the Roswell event. It is clear to Madson, now 79, that the re­port was intended the provide a public cover story and nothing else.

Earlier in his career Madson worked at Wright-Patterson Air Force Base in Ohio. At the time he had heard rumors of highy secure areas on the base where secret medical research was carried out. When the Roswell event unfolded, he found the notion that alien bodies had been transferred from Roswell to Wright-Patterson to be entirely plausible. Madson’s wife, who, at the time, worked at the base’s medical laboratory, agrees.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.